Implementacja systemu teleinformatycznego jak również modyfikacja już istniejących elementów infrastruktury jest najczęściej głównym etapem realizacji przedsięwzięcia IT. Jest to etap gdzie analizy, konsultacje czy projekt HLD stają się rzeczywistością, a długo planowane rozwiązanie nabierają realnych kształtów. Aby rozwiązanie zaczęło pracować zgodnie z zamierzeniami potrzeba wysiłku zaangażowanych i doświadczonych współpracowników. Sukces wdrożeniowy to zbór wielu czynników, a główny z nim to doświadczenie inżynierów.
Trudnym organizacyjnie i technicznie zagadnieniem jest modernizacja, wymiana działających systemów lub ich części. Nasz zespół ekspertów sprawdził się również w takich projektach. Realizujemy kompleksowe działania bazując na bogatym doświadczeniu współpracowników zapleczu technicznym-laboratoryjmy i wsparciu producentów. Nasze usługi dzielimy na następujące kategorie : instalacyjne, współudział we wdrożeniu, laboratoria techniczne prace pozostałe.
Usługi instalacyjno-wdrożeniowe
Zgodnie z projektem LLD wypracowanym na podstawie HLD, dostarczony sprzęt lub oprogramowanie jest instalowane u Klienta. Instalacja realizowana jest zgodnie z wymogami Klienta. Podczas montażu urządzeń ich podłączenie do sieci energetycznej i teleinformatycznej, realizujemy jego dokładne strojenie zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania.
Sprzęt i oprogramowanie
są konfigurowane zgodnie z projektem wdrożeniowym LLD. Oprogramowanie konfigurowane jest zgodnie z potrzebami Klienta i możliwymi do wdrożenia funkcjonalnościami. Potrzeba wdrożenia wszystkich funkcjonalności analizowana jest pod kątem bezpieczeństwa i porównywana jest z potrzebami i oczekiwaną wydajnością rozwiązania. Doświadczeni inżynierowie proponują odpowiedni tuning oprogramowania, umożliwiając uzyskanie takiego balansu który optymalnie umożliwi realizację założonych funkcjonalności. Prace instalacyjno-wdrożeniowe to kompleks usług począwszy od uzgodnień instalacyjnych i konfiguracyjnych, poprzez montaż i instalację, po konfigurację, instruktaż w miejscu prac. Każde wdrożenie kończone jest testami akceptacyjnymi w raz z dokumentację powykonawczą.
Usługi współudziału we wdrożeniu
Systemy teleinformatyczne wymagają wykwalifikowanej obsługi. Wdrożenie jednokrotnie wymagają współgrania wielu osób z wielu dziecin IT. Doświadczeni koordynatorzy nadzorują i kontrolują proces wdrożenia w zakresie projektu planując odpowiednie kroki i przygotowują organizację od obsługi nowego systemu. Jednym z ważniejszych kroków jest zaplanowanie szkoleń dla kadr i odpowiednie wcześniejsze przygotowanie zespołu operacyjnego do obsługi nowych rozwiązań.
Laboratoria techniczne
Współpraca z wykwalifikowanymi i doświadczonymi ekspertami zapewnia sukces wielu projektom. Przy złożonych i pionierskich projektach należy wspomagać się testami. Zanim wdrożymy rozwiązanie które jest pionierskie w skali naszego regionu dokładnie je testujemy w naszym laboratorium. Weryfikujemy postawione założenia i dostarczane funkcjonalności sprawdzamy stabilności, niezawodność rozwiązania i odporność na awarie. Tak przetestowane rozwiązania implementujemy u Klienta. Proces testów wymaga czasu w związku powyższym czas implementacji nowatorskich rozwiązań jest dłuższy. Lecz pochłonięty czas zapewnia stabilność rozwiązana i jest czasem w trakcie którego przyszły personel odpowiedzialny za eksploatację systemu może być angażowany i szkolony z obsługi. Doświadczenie zdobyte podczas ćwiczeń praktycznych może okazać się niezbędne naszym Klientom do szybkiego przejścia obsługi nowego systemu. Proponujemy naszym Klientom warsztaty technologiczne, podczas których teoria jest ograniczona do niezbędnego minimum, a większość czasu jest poświęcona na doskonalenie umiejętności praktycznych pod okiem doświadczonych ekspertów. Zajęcia prowadzone są małych grupach na podstawie przygotowanych scenariuszy laboratoryjny.
Prace pozostałe
Zmiany w świecie technologii teleinformatycznej podstępują bardzo szybko. Nie wszystkie z nich można uprzednio przewidzieć i zaplanować. Nowe potrzeby które mogą pojawić się to niestandardowe usługi w sposób indywidualny negocjowane i dostosowywane do potrzeb Klienta. Indywidualne potrzeby takie jak adaptacje infrastrukturze IT szybkie zmiany realizowane w modelu na żądanie „agile”. Wsparcie wyspecjalizowanych inżynierów o wąskich specjalnościach w zakresie prowadzenia testów, testów audytujących, nie standardowego strojenia infrastruktury oraz rekonfiguracji systemów teleinformatycznych mogą być pomocne przy dynamicznych zmianach i adaptacji nowych technologi.